ΕΠΙΚΑΙΡΟΤΗΤΑ   /   ΤΕΛΕΥΤΑΙΑ ΝΕΑ   /   ΠΑΡΟΥΣΙΑΣΗ ΑΡΘΡΩΝ

Πού ξοδεύουν και τι οι Έλληνες καταναλωτές
26/11/2019
ΠΗΓΗ: ΦΟΡΕΑΣ

πατήστε για μεγέθυνση

Σε πάγια έξοδα όπως μηνιαίους λογαριασμούς και φόρους κατευθύνεται το 44% του εισοδήματος των Ελλήνων καταναλωτών, ποσοστό το οποίο αγγίζει το 69% εάν σε αυτά τα έξοδα συμπεριληφθούν και οι αγορές προϊόντων.

Ειδικότερα οι δαπάνες για τους μηνιαίους λογαριασμούς απορροφούν το 25% του εισοδήματος, όσο είναι και οι δαπάνες για αγορές προϊόντων. Οι φόροι ακολουθούν με 19% και οι υπηρεσίες με 15%. 

Αποτέλεσμα, σύμφωνα με την έρευνα του ΣΕΛΠΕ που πραγματοποιήθηκε με την επιστημονική υποστήριξη του εργαστηρίου ELTRUN, το 74% των καταναλωτών ξοδεύει πάνω από το 80% του διαθέσιμου εισοδήματος του σε μηνιαία βάση με 1 στους 10 Έλληνες να δανείζεται για να καλύψει τις μηνιαίες ανάγκες του.

Σε ό,τι αφορά την τάση για το επόμενο εξάμηνο, οι καταναλωτές που συμμετείχαν στην έρευνα δήλωσαν πως θα μειώσουν τις δαπάνες για αγορά προϊόντων και υπηρεσίες (ταξίδια, εισητήρια, εστιατόρια, κ.λπ.) ενώ εκτιμούν ότι θα αυξηθούν οι δαπάνες τους σε λογαριασμούς και φόρους. 

Όσον αφορά την κατανομή των λιανικών αγορών η κύρια κατηγορία είναι τα τρόφιμα και ποτά με ποσοστό 41%. Ακολουθεί η εστίαση με 12%, τα είδη ρουχισμού με 10% και τα φάρμακα με 8%. Έπιπλα και παιχνίδια-είδη δώρων έχουν τα χαμηλότερα ποσοστά με 3%. Η σημασία των κατηγοριών, αλλά και γενικότερα η σημασία των αγορών στην καθημερινότητα του κοινού καταγράφεται στον μέσο αριθμό επισκέψεων για την πραγματοποίηση λιανικών αγορών ανά έτος.

Συγκεκριμένα 118 ημέρες ανά έτος πραγματοποιούνται κατά μέσο όρο αγορές τροφίμων και ποτών (περίπου 3 ημέρες την εβδομάδα) και ακολουθούν 66 μέρες η εστίαση περίπου 1 ημέρα την εβδομάδα και τα φάρμακα με 15 ημέρες ανά έτος.

Σημαντικό ρόλο στην επισκεψιμότητα καταγράφεται να έχει η τάση των καταναλωτών να αναζητούν προσφορές και εκπτώσεις. Το 63% του δείγματος που συμμετείχε στην έρευνα δήλωσε ότι "κυνηγάει τις προσφορές", ενώ μόλις 7% δεν το κάνει.

Χαρακτηριστικό είναι ότι το 58% του δείγματος περιμένει τις προσφορές και τις εκπτώσεις για να πραγματοποιήσει αγορές κάτι που δείχνει και το πόσο επηρεάζεται η πορεία του κύκλου εργασιών των εταιρειών του λιανεμπορίου μέσα στο χρόνο. Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που το 64% των καταναλωτών επιθυμεί οι περίοδοι των εκπτώσεων να διαρκούν περισσότερο μέσα στο έτος.

Πλέον και σύμφωνα με τα αποτελέσματα της έρευνας το 9% των αγορών των καταναλωτών πραγματοποιείται μέσω διαδικτύου, το οποίο σε κάποιες κατηγορίες όπως π.χ. τα εισιτήρια ανέρχεται ακόμα και στο 42%. 

Το 59% του κοινού ενημερώνεται συστηματικά από το διαδίκτυο πριν κάνει αγορές ενώ το 47% πρώτα ψάχνει στο διαδίκτυο για να κάνει τις αγορές από το παραδοσιακό κατάστημα. Ποσοστό πολλαπλάσιο αυτού που ολοκληρώνει την αγορά μέσω διαδικτύου. Βέβαια καταγράφεται και η αντίστροφη τάση με το 21% του κοινού να δηλώνει ότι επισκέπτεται φυσικά καταστήματα πριν τελικά αγοράσει μέσω ηλεκτρονικού καταστήματος.

capital.gr

Αποστολή με email Εκτυπώσιμη μορφή