Κρούσματα απάτης στη γαλλική αγορά με θύματα ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες
Κρούσματα απάτης στη γαλλική αγορά με θύματα ελληνικές εξαγωγικές εταιρείες
Με το παρόν θα θέλαμε να εφιστήσουμε την προσοχή σας, προς ενημέρωση των μελών σας για φαινόμενα απάτης σε βάρος ελληνικών εξαγωγικών επιχειρήσεων που εμφανίζονται να πληθαίνουν το τελευταίο διάστημα.
Συγκεκριμένα, πρόκειται για προσπάθειες εξαπάτησης με τους δράστες να στοχεύουν κυρίως σε μικρές και μικρομεσαίες ελληνικές επιχειρήσεις (μέχρι στιγμής μας έχουν γίνει γνωστές απάτες – εκ των οποίων μία εξαπάτηση και δύο απόπειρες εξαπάτησης- που αφορούν ελαιόλαδο, αλλά δεν αποκλείεται να υπάρχουν κρούσματα και με άλλα προϊόντα), υποκρινόμενοι τους εκπροσώπους υπαρκτών, υγιών γαλλικών επιχειρήσεων, με τις οποίες ουδεμία σχέση διατηρούν.
Παρακαλούμε να εφιστήσετε την προσοχή και να προειδοποιήσετε τις ελληνικές εταιρείες προκειμένου να είναι ιδιαίτερα επιφυλακτικές σε παραγγελίες που τους αποστέλλονται ηλεκτρονικώς από εταιρείες, με τις οποίες δεν έχουν προηγούμενη συνεργασία. Συγκεκριμένα, κάποια σημεία/ενδείξεις απόπειρας απάτης αποτελούν:
–Η ηλεκτρονική διεύθυνση από την οποία οι ελληνικές εταιρείες λαμβάνουν την παραγγελία. Θα πρέπει να δίδεται ιδιαίτερη προσοχή σε αυτήν και να διασφαλίζεται ότι προέρχεται όντως από την εταιρεία που φέρεται να κάνει την παραγγελία (π.χ να έχει το ίδιο domainname με την ιστοσελίδα της εταιρείας, να έχει επιβεβαιωθεί τηλεφωνικώς κ.α).
–Η διαφορετική διεύθυνση παράδοσης των προϊόντων με αυτή της εταιρείας που φέρεται να πραγματοποιεί την παραγγελία. Ειδικά δε, όταν η εν λόγω εταιρεία δεν διαθέτει ούτε υποκατάστημα ούτε αποθήκες στη συγκεκριμένη διεύθυνση.
Τέλος, η ελληνική εταιρεία που λαμβάνει τέτοιου είδους παραγγελία μέσω ηλεκτρονικού ταχυδρομείου, οφείλει σε κάθε περίπτωση να επικοινωνήσει οπωσδήποτε απευθείας με την εταιρεία, μέσω του τηλεφωνικού κέντρου της εταιρείας, ο αριθμός του οποίου θα πρέπει να ανακτηθεί από ανεξάρτητη πηγή (π.χ διαδίκτυο, βάσεις δεδομένων κ.α) και όχι ενδεχομένως από τα στοιχεία που αναγράφονται στα ηλεκτρονικά μηνύματα που φερόμενου ως εκπροσώπου της εταιρείας (εφόσον αυτά δεν συμπίπτουν με τα στοιχεία της εταιρείας που έχουν ανακτηθεί από άλλη πηγή).
Η εν λόγω επικοινωνία θα πρέπει αφενός να διασφαλίζει την ορθότητα της ταυτότητας του εκπροσώπου της εταιρείας που πραγματοποιεί την παραγγελία και αφετέρου να διευκρινίζει τους όρους αποστολής και ενδεχομένως –και ανάλογα με την πολιτική της εκάστοτε εταιρείας – να ζητά προκαταβολή προ της αποστολής των προϊόντων.
Για την πληρότητα ενημέρωσης του Γραφείου μας, παρακαλούμε να μας ενημερώσετε σε περίπτωση που έχουν περιέλθει εις γνώση σας αντίστοιχα φαινόμενα απάτης από επιχειρήσεις- μέλη σας.
Παραμένουμε στη διάθεσή σας, στο πλαίσιο των δυνατοτήτων και των αρμοδιοτήτων μας, για παροχή κάθε δυνατής περαιτέρω συνδρομής που μπορεί να χρειασθείτε στη γαλλική αγορά.
Η Προϊσταμένη
Ευφροσύνη Μητά
Σύμβουλος ΟΕΥ Α΄