Νέες εταιρείες-οχήματα βάζουν στο παιχνίδι τα ελληνικά τρόφιμα.
Κάτι δείχνει να κινείται το τελευταίο διάστημα σε ότι αφορά στην οργάνωση της διάθεσης της αγροτικής παραγωγής, με τη δημιουργία μικρών και ευέλικτων εταιρικών σχημάτων που δραστηριοποιούνται κυρίως στον τομέα των εξαγωγών, αξιοποιώντας τα καλά στοιχεία πιστοποιημένης ποιότητας της εγχώριας παραγωγής, κυρίως στον τομέα των τροφίμων.
Επώνυμες επιχειρήσεις όπως οι Odysea, Gaea, Karpos, ΕΡΓΟΝ, Pelopac κ.α.έχουν πιάσει δουλειά και έχοντας χτίσει ένα καλό όνομα στα γνωστά ευρωπαϊκά «σπίτια» της λιανικής, δηλαδή στις μεγάλες αλυσίδες σούπερ-μάρκετ, αναζητούν σταθερούς προμηθευτές από το χώρο της αγροτικής παραγωγής, καθώς η ζήτηση για «γεύση από Ελλάδα» βαίνει αυξανόμενη.
Μέλι, ελιές, ελαιόλαδο, φέτα είναι οι κατηγορίες προϊόντων με τη μεγαλύτερη κίνηση σ' αυτά τα δίκτυα, καθώς αποτελούν τους στυλοβάτες της μεσογειακής διατροφής και σε κάποιο βαθμό τουλάχιστον είναι σε θέση να ικανοποιήσουν τις υψηλές προδιαγραφές, τις οποίες θέτουν οι μεγάλες αλυσίδες λιανικής σε χώρες όπως η Μεγάλη Βρετανία, η Ολλανδία και η Ελβετία.
Οι επιχειρήσεις που διακινούν αυτά τα προϊόντα θα μπορούσαν να χαρακτηριστούν σύγχρονα «οχήματα» που προσφέρουν ασφαλή πρόσβαση των αγροτικών προϊόντων της χώρας μας στις παραπάνω αγορές.
Προέκυψαν το τελευταίο διάστημα μετά από φιλότιμες προσπάθειες επαγγελματιών με βαθιά γνώση της λειτουργίας των αγορών αλλά και της ανάγκης που έχει προκύψει για την αξιοποίηση προϊόντων εγνωσμένης ποιότητας και αξίας. Είναι ίσως η πρώτη φορά, μετά από 15 χρόνια εξοικείωσης των ανθρώπων της πρωτογενούς παραγωγής με διαδικασίες όπως η διαφοροποίηση και η πιστοποιημένη ποιότητα, που κάποιοι αξιοποιούν τη δουλειά που έχει γίνει από τους παραγωγούς και κινούνται δραστήρια για να της δώσουν συσκευασία, όνομα και προστιθέμενη αξία.
Άλλωστε, μετά την εγκατάλειψη, σε πολλές περιπτώσεις, αυτής της προσπάθειας από τους συνεταιρισμούς και τις Ενώσεις, όλοι αντιλαμβάνονται πως ο κάθε παραγωγός, όσο κι αν προσπαθήσει κι όσο καλό προϊόν κι αν έχει, δεν μπορεί να πουλήσει μόνος του στις οργανωμένες αγορές του εξωτερικού. Εκεί παίζουν ρόλο η τήρηση με θρησκευτική ευλάβεια των προδιαγραφών και η σταθερότητα εφοδιασμού των αλυσίδων με τα αντίστοιχα προϊόντα όλη τη διάρκεια του έτους