Θαλάσσιες μεταφορές
Ο όγκος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών (cargo) σε εθνικό επίπεδο αυξήθηκε κατά 62,4% στο χρονικό διάστημα από το 2011 μέχρι το 2019. Συγκεκριμένα, ενώ το 2011 το φορτίο ανήλθε σε 95 εκατομμύρια τόνους, το 2019 εκτινάχθηκε σε 154 εκατομμύρια. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν μέσω θαλάσσης σε εθνικό επίπεδο μειώθηκε κατά 6,8% στο χρονικό διάστημα από το 2011 μέχρι το 2019. Συγκεκριμένα, ενώ το 2011 οι επιβάτες ανήλθαν σε 39 εκατομμύρια άτομα, το 2019 μειώθηκαν σε 36,4 εκατομμύρια (Πίνακας 33, Εικόνα 56, Εικόνα 57) (EUROSTAT, 2021).
Πίνακας 33. Αξία θαλάσσιων μεταφορών (επιβατικών, cargo) σε επίπεδο Ελλάδας, Δυτικής Ελλάδας και Αχαΐας (EUROSTAT, 2021 & ΕΛΣΤΑΤ, 2021 & INSETE, 2021).
Ο όγκος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών (cargo) σε περιφερειακό επίπεδο αυξήθηκε κατά 10,2% στο χρονικό διάστημα από το 2011 μέχρι το 2019. Συγκεκριμένα, ενώ το 2011 το φορτίο ανήλθε σε 5,4 εκατομμύρια τόνους, το 2019 αυξήθηκε σε 5,9 εκατομμύρια. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν μέσω θαλάσσης σε περιφερειακό επίπεδο μειώθηκε κατά 19,3% στο χρονικό διάστημα από το 2011 μέχρι το 2019. Συγκεκριμένα, ενώ το 2011 οι επιβάτες ανήλθαν σε 4,3 εκατομμύρια άτομα, το 2019 μειώθηκαν σε 3,5 περίπου εκατομμύρια άτομα (Πίνακας 33, Εικόνα 56, Εικόνα 57) (EUROSTAT, 2021).
Ο όγκος των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών (cargo) σε τοπικό επίπεδο αυξήθηκε κατά 37,3% στο χρονικό διάστημα από το 2013 μέχρι το 2020. Συγκεκριμένα, ενώ το 2013 το φορτίο ανήλθε σε 1,9 εκατομμύρια τόνους, το 2020 αυξήθηκε σε 2,7 εκατομμύρια, παρά τους περιορισμούς μετακινήσεων λόγων πανδημίας. Ο αριθμός των επιβατών που διακινήθηκαν μέσω θαλάσσης σε τοπικό επίπεδο μειώθηκε κατά 54,8% στο χρονικό διάστημα από το 2013 μέχρι το 2020 (Πίνακας 33, Εικόνα 56, Εικόνα 57) (EUROSTAT, 2021).
Εικόνα 56. Αξία θαλάσσιων μεταφορών (cargo) σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας και Αχαΐας (EUROSTAT, 2021 & ΕΛΣΤΑΤ, 2021 & INSETE, 2021).
Εικόνα 57. Επιβάτες θαλάσσιων μεταφορών σε επίπεδο Δυτικής Ελλάδας και Αχαΐας (EUROSTAT, 2021 & ΕΛΣΤΑΤ, 2021 & INSETE, 2021).