
Εξωδικαστικός: Ξεκινά εκστρατεία πειθούς οφειλετών για την οριστικοποίηση της ρύθμισης
Mε εκστρατεία ενημέρωσης για τον εξωδικαστικό μηχανισμό θα επιχειρήσουν υπουργείο Οικονομικών, τράπεζες και servicers να πείσουν όσο τον δυνατόν περισσότερους οφειλέτες να ρυθμίσουν τα χρέη τους, με βιώσιμες μακροχρόνιες λύσεις.
Προτεραιότητα είναι οι περίπου 40.000 οφειλέτες που έχουν ήδη εισέλθει στην πλατφόρμα της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους και η αίτηση τους βρίσκεται σε διάφορα στάδια, αλλά δεν έχουν πατήσει το «κουμπί» που θα την οριστικοποιήσει.
Στα μέσα Δεκεμβρίου είχαν «πέσει» στο σύστημα περισσότερες από 600 αιτήσεις, ενώ είχαν δοθεί 50 ρυθμίσεις και είχαν απορριφθεί 24, με 150 αιτήσεις να αφορούν οφειλές μόνο προς το δημόσιο (εφορία, ΕΦΚΑ). Στόχος είναι, μέχρι μέσα Ιανουαρίου να έχουν ολοκληρωθεί και να έχει προταθεί ρύθμιση σε 350 – 400 περιπτώσεις/αιτήσεις.
Οι παιδικές ασθένειες του μηχανισμού
«Οσο περισσότερα παραδείγματα ρυθμίσεων έχουμε, τόσο πιο εύκολη και αποτελεσματική θα είναι η εκστρατεία ενημέρωσης για τον εξωδικαστικό και παράλληλα θα είναι πιο εύκολα να διαγνωστούν στην πράξη ενδεχόμενες ‘’παιδικές ασθένειες’’ του μηχανισμού» αναφέρουν στελέχη του χρηματοπιστωτικού κλάδου.
Η εκστρατεία θα έχει και ειδική στόχευση προκειμένου να κινητοποιηθούν δικηγόροι και λογιστές που έχουν λάβει εξουσιοδότηση από οφειλέτες για την υποβολή των αιτήσεων τους, αλλά πολλές από αυτές έχουν μείνει πίσω.
Πάντως μετά τη δημοσιοποίηση, στο τέλος Νοεμβρίου των πρώτων ρυθμίσεων, υπήρξε μια έστω και μικρή «κινητικότητα» και αυξήθηκε – έστω και οριακά ο ρυθμός υποβολής οριστικών αιτήσεων. Στο πλαίσιο αυτό τόσο το υπουργείο όσο και οι τράπεζες/servicers επιχειρούν να κινητοποιήσουν δικηγόρους και λογιστές που έχουν εξουσιοδοτηθεί από οφειλέτες για την υποβολή της αίτησης τους. Νοικοκυριά και επιχειρήσεις μπορούν να απευθυνθούν για συμβουλές στα 52 Κέντρα/Γραφεία Ενημέρωσης και Υποστήριξης Δανειοληπτών που λειτουργούν σε όλη την Ελλάδα.
Από τον Μάρτιο του 2017 μέχρι και τον Νοέμβριο του 2021 στα 52 Κέντρα/Γραφεία της Ειδικής Γραμματείας Διαχείρισης Ιδιωτικού Χρέους εξυπηρετήθηκαν 54.842 πολίτες.
- imerisia