
Ελαιόλαδο: Τι σημαίνει η πτώση των τιμών για τα ράφια και τους εξαγωγείς
Ο Διευθύνων Σύμβουλος της Deoleo, της μεγαλύτερης εταιρείας παραγωγής ελαιολάδου στον κόσμο, δηλώνει ότι ο κλάδος δείχνει σημάδια ανάκαμψης μετά από μία από τις δυσκολότερες περιόδους στην ιστορία του. Όπως σημειώνει, η καλή συγκομιδή ελιάς στην Ισπανία και η σταθεροποίηση των συνθηκών αγοράς ενισχύουν την αισιοδοξία.
Η σημαντική παραγωγή στην Ισπανία έχει οδηγήσει σε μείωση των τιμών στο εξαιρετικό παρθένο και παρθένο ελαιόλαδο στα σούπερ μάρκετ, επαναφέροντας την εμπιστοσύνη στην αγορά μετά από δύο χρονιές χαμηλής απόδοσης.
Οι προηγούμενες δυσκολίες του κλάδου αποδίδονται σε έναν συνδυασμό ακραίων καιρικών φαινομένων, αυξημένων επιτοκίων και υψηλού πληθωρισμού, που οδήγησαν σε εκρηκτική άνοδο των τιμών το 2023. Το ράλι αυτό προκάλεσε σοκ τόσο στους καταναλωτές όσο και στους ειδικούς της αγοράς.
Ωστόσο, σύμφωνα με τον Cristóbal Valdés, η κατάσταση αλλάζει: «Όσα ζήσαμε ως ακραία έλλειψη πρώτων υλών, ασταθείς τιμές και πτώση κατανάλωσης, δίνουν τώρα τη θέση τους σε μια πιο ομαλή και σταθερή περίοδο».
Η Deoleo, γνωστή για τις μάρκες Bertolli και Carbonell, αναμένει ότι το περιβάλλον τιμών θα παραμείνει ήπιο και το δεύτερο εξάμηνο του 2025.
Σημάδια σταθεροποίησης και προσεκτική αισιοδοξία
Η αυξημένη παραγωγή στην Ισπανία έχει ήδη οδηγήσει σε μείωση κατά 50% των τιμών των πρώτων υλών, κάτι που με τη σειρά του βοήθησε την εταιρεία να μειώσει τις τιμές στο ράφι και να τονώσει τη ζήτηση.
Η Ισπανία παραμένει ο μεγαλύτερος παραγωγός ελαιολάδου στην Ε.Ε., αποτελώντας και παγκόσμιο σημείο αναφοράς για τις τιμές. Κατά τη σεζόν 2024/2025, η χώρα παρήγαγε 1,41 εκατ. μετρικούς τόνους, σημειώνοντας αύξηση 65% σε σχέση με την προηγούμενη χρονιά.
«Εκτιμούμε ότι οι τιμές θα συνεχίσουν να εξισορροπούνται και πως το τοπίο θα παραμείνει θετικό», δήλωσε ο Valdés. Παρά τις πιθανές διακυμάνσεις, η εταιρεία δηλώνει «προσεκτικά αισιόδοξη».
Ο επικεφαλής της Deoleo εξηγεί πως η στρατηγική πλέον βασίζεται σε υπεύθυνη τιμολόγηση, εστίαση στην αξία και σταθερή ανάπτυξη. Η εταιρεία διπλασίασε τον προϋπολογισμό για διαφήμιση και προώθηση, φτάνοντας τα 10 εκατ. ευρώ, εκμεταλλευόμενη τη θετική τροχιά της αγοράς.
Μιλώντας στο CNBC, πριν την επιβολή 15% δασμών από τις ΗΠΑ σε προϊόντα της Ε.Ε. από 1η Αυγούστου, ο Valdés δήλωσε ότι η Deoleo εντείνει τις προσπάθειες marketing και επικοινωνίας, με στόχο να διατηρηθεί το ελαιόλαδο ως βασικό προϊόν στην καθημερινότητα του καταναλωτή.
newmoney